Thursday, April 10, 2014




Äntligen lite löpning igen, hade tänkt gymma idag på min lunchrast men hade på tok för många myror i brallan, en löpning planerades in och till sällskap fick jag Stefan Elings, en god kamrat, ultralöpare, medmänniska och förmodligen inte riktigt klok i huvudet. Förra helgen anordnades ett ultralopp i Borlänge, "loxodonta 6h", och herr Elings deltog. Från att leva ett osunt liv med nikotin osv till att lyckas springa 53km på sex timmar är fantastiskt, men som sagt, karln måste vara galen.

Nåväl, postbilen parkerades på limsjöns parkering, skåpet fick agera omklädningsrum och sen drog vi av. En jogg i ett lagomt 6.20-tempo runt den 6,5km långa slingan runt limsjön gav tillfälle till att massvis med motivationssnack kunde ramla ur truten på Stefan, och jag har nog aldrig varit mer pepp inför löpning och mitt mål med tällbergs halvmara. Tack Stefan

Ni kan följa Stefans otroliga resa på
HTTP://stefanelings.blogg.se




Planen är att löpa mer och mer nu, och lite mindre skrotlyftning, men något pass på gymmet för att underhålla de muskler jag skaffat lär det iallafall bli.
Imorgon är det dags för ett tungt bröstpass. Barnledig kväll så ser verkligen fram emot ett långpass imorgon efter jobbet. Lördagen kan ni ju försöka hindra mig från löpning.

No comments: