Wednesday, March 26, 2014

Dag två, i deffen. Då jag igår åt för lite kalorier mot mitt mål sa jag till mig själv att unna mig en rejäl frukost, slutade med ett ägg och ett glas vatten. Åker hemifrån redan kl sex om dagarna så frukost är alltid något jag tummat på en aning, igår gjorde jag iordning två ägg men ett utav dem tjatade ungarna till sig så farsgubben fick klara sig med ett så fick dom dela på det andra. Dom tillför dessutom en helt ny nivå svårighet att deffa då jag självklart ger dem "vanlig" kost och det innebär ju att jag, medans jag sitter och äter endast nötfärs och broccoli, får sitta emot dem när dom smaskar spaghetti och köttfärssås tex. Men det är såklart bara att bita ihop och sikta mot målen.

Träning. Blev ett pass på life'n'joy i Leksand idag, tränade benen och magen, ett snabbt pass avklarat på under timmen. För er som inte känner mig så är jag ensamstående småbarnsförälder varannan vecka så för att hinna med träningen den veckan så kör jag på lunchrasterna, tight och finns inget utrymme för långa pass men bättre än inga pass alls. 
Imorgon är det dags för en vilodag och tagga till för bänkpressen på fredagkväll, brukar planera in rena bänkpresspass till fredagar då jag tycker det är ett alldeles perfekt fredagsmys, denna fredagen blir jag även barnledig så passet blir framåt kvällen efter jobbet.

26 mars - mat och vikt-dagbok


Morgonvikt: 89,6kg

Frukost:
Ägg (68kcal, 5,5g protein)

Mellanmål
Kiwi (46kcal, 0,9g protein)
100g keso  (90kcal, 12g protein)

Lunch
250g nötfärs (618kcal, 51g protein)
100g broccoli (34kcal, 2,8g protein)

Mellanmål (efter träning)
Proteinshake, lättmjölk 3dl (170kcal, 32g protein)

Middag
200g torskfilé (150kcal, 34g protein)
100g broccoli (34kcal, 2,8g protein)
1 kokt ägg(68kcal, 5,5g protein)

Kvällsmål
250g Jordgubbskvarg (215kcal, 16,25g protein)


Totalt:
Kcal: 1493kcal
Protein: 162,75gram protein 

Summering 26 mars.
Ungefär samma, för låga resultat idag, funderar på att äta ungefär lika, men lite kvarg till lunch och middag också, så blir dom måltiderna lite roligare och man får nästan som sås till.

Tror dock jag ska sikta på att hamna runt 2000kcal istället för 2200-2500 och testa hur det känns, klarar mig på dagens 1500 men vill inte äta för lite så muskler tar stryk. 

Imorgon får jag även hem en beställning med bland annat kaseinprotein som ska vara bra att ta innan sömn så där får jag ju även i mig lite mer

No comments: