Saturday, March 29, 2014


Missade att skriva igår hade full rulle hela dagen. Jobbade, hämtade dottern och hade henne tills hennes mamma slutade jobbet vid 19 sen drog jag till gymmet och köttade ett bröstpass, har två olika bröstpass, ett "vanligt" där jag kör tre sets per övning och tolv repetitioner, oftast kör jag liggande och lutande hantelpress här, även triceps brukar få sig en åktur med liggande tricepspress på detta pass.
Men igår var det dags för det tunga bröstpasset. Sju sets och såpass tungt att 2-3 repetitioner är lagom. Igår bänkpress 65kg och lutande hantelpress 45kg
Hade inget sällskap så tyvärr törs man inte ta ur sig det absolut sista i bänken när ingen kan stå bakom (därför är hantelpressen igentligen bättre, bara att släppa hantlarna åt sidan när det tar stopp)
Iallafall kom det några killar till gymmet när jag hade ett set kvar i bänken så sista körde jag en tvåa på 70kg. Rätt nöjd med gårdagens pass, har ett mål i bänken och det är att innan augusti ta min egen vikt minst två reps. Är så oerfaren i bänken så om det är rimligt eller ej det får tiden utvisa. 20kg till är en del, men förmodligen inte omöjligt

Jobbar extra idag, och har en liten håltimme då jag brukar passa på att köra ett pass, men då onsdagens benpass fortfarande sitter kvar i benen och jag körde slut på överkroppen igårkväll tror jag att jag gör bäst i att vila idag, får bli en skön promenad i solen och däckbyte på bilen i eftermiddag istället.

Just nu sitter jag som ni ser på bilden och njuter i solen.


Åt ungefär lika igår som i förrgår och kommer äta liknande idag, skriver inte ner gårdagen men morgonvikten i två dagar har legat på exakt 89 pannor... Har en förhoppning att jag ändå bränner fett och att den stillastående vikten beror på muskeluppbyggnad, är inte överdrivet noga på vad vågen säger, men det är kul att få en liten fingervisning. Och med stundande halvmara på gång i augusti skulle det såklart inte skada med en lite lättare kropp att dra runt på

No comments: