Sunday, April 06, 2014

Tre nya personbästa

Över en veckas frånvaro i bloggen, har haft fullt upp men ger detta ett till försök innan jag inser att det kanske får duga med instagraminlägg för min del om träningen.

Vikten står still på 89 pannor, var nere på 87,8 en sväng men är tillbaka uppe igen. Måste försöka klämma in mer cardio i min träning för jag vill gärna bli lättare och smidigare tills tällbergs halvmaraton. Äter hyfsat enligt min egenknåpade regelbok. När jag har ungarna hemma och "tvingas" laga kolhydrater åt dem brukar jag få det besvärligt att stå emot men försöker göra det bästa av situationen

Träningen går framåt, fredagens tunga bröstpass körde jag ett par fyror på 70kg och några tvåor på 72,5kg.

I löpningen var jag ut två gånger förra veckan när jag inte hade barnen, för en vecka sedan slog jag PB i distans. Löpte 15km på 1h 25min och är helt vansinnigt nöjd med det. Tanken var att springa min vanliga vända på 6-7km, men när jag kom dit ville jag ta utomhuspremiären på milen så sprang en sväng till (tog milen på 55min) sen sprang jag 5km till  ren glädje, var en fantastisk kväll

Andra löppasset siktade jag på 10km och på en bättre tid än söndagens mil, första fem km höll jag ett kanonsnitt på under 5min/km men sackade av en aning efter det men gick "i mål" på 51,48 så för att vara ganska grön på detta är jag såklart kanonnöjd med förra veckans två pass.

Detta ger såklart blodad tand och jag är supersugen på nästa tur, hade velat ut i helgen men har inte hittat någon som kunnat passa mina kids så har vackert fått stannat hemma. Har en tanke på att vid nästa pass dra ner på tempot och testa 2 timmars jogg, bara på ren nyfikenhet att se hur långt benen bär mig på den tiden,

Den tiden som är mitt mål i augusti. 21km, Tällberg halvmaraton!

No comments: